Artiklen er tilføjet af KRN torsdag 18. april 2002 kl. 22.14. Læst 756 gange
Af Lars Borremark
Birdcall hos TDC og Orange
Irania Birdcall hænger i en tynd tråd per 1. maj 2002. Læs her, hvad der sker hos hhv. TDC og Orange
Jeg har været i kontakt med både TDC & Oranges support. Lad os starte med TDC først:
Det er korrekt, at man ikke umiddelbart kan modtage mails til mobiltelefonen på xxxxxxxx@sms.tdm.dk (per 1. maj 2002, red.), men man skal som TDC kunde benytte Mail & kalender service, hvorved det er muligt at få tilsendt en header på mailen (overskrift). Derudover er der også en robotservice og MSN SMS service som kan benyttes med et TDC abonnement. Dermed kan vi konkludere, at man som TDC bruger skal koble sig på yderligere services for at få Birdcalls og ved brug af MSN kan det ret hurtig blive en dyr fornøjelse (1 kr pr. besked). Det bliver ret hurtig uoverskueligt for en alm. mobilbruger at skulle jodle rundt i alle de services bare for at få en hitmelding fra Birdcall.
Og nu til Orange:
Jeg kontaktede Orange to gange i dag (15. april 2002). Oranges tilbagemelding går på, at de bestemt ikke har planer om at lukke for denne service (modtagelse af e-mail på Orange mobiltelefoner, red.) - tværtimod!
Summa sumarum: Jeg kan derfor kun anbefale at man foretager en 'islamisk arkivering' læs skrotning af sit TDC abonnement og skifter til Orange eller Telia hurtigst muligt. Et andet alternativ kunne i den forbindelse være at få DOF med på banen og udvikle vores eget listserver-baseret birdcall system. Derudover også at få en aftale istand med teleoperatørerne om fra denne server at kunne foretage mail in. Dette kræver dog en analyse omhandlende mulighederne samt de økonomiske betragtninger (abonnement, services og vedligehold etc.)
Artiklen er senest opdateret: torsdag 18. april 2002 kl. 22.14